مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 11:102023-07-31پزشكي

حدود 20 درصد حیوان گزیدگی ها در خراسان رضوی مربوط به گربه هاست


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هاری اغلب حیوانات حیات وحش مانند روباه، شغال، گرگ و.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هاری اغلب حیوانات حیات وحش مانند روباه، شغال، گرگ و.

را مبتلا می کند اما می تواند به راحتی گربه ها و سگ های اهلی را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: طی سال گذشته و سال جاری گزارش های مربوط به گربه های مبتلا به هاری در استان خراسان رضوی قابل توجه است و حدود 20 درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گزش گربه هاست.

  ناصر امینی خاطرنشان کرد: بی علامت بودن بیماری هاری در گربه ها و نیز رفتار شبانه گربه ها، آنها را به عنوان کانون بزرگ در خطر تماس با انواع وحوش و سگ های ولگرد قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیماری هاری یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که از طریق گزش پستانداران خونگرم به حیوانات و انسان منتقل می شود، گفت: افزایش موارد هاری در گربه ها غالبا به این دلیل است که گربه ها بیشتر مجاز به پرسه زدن آزاد هستند و ممکن است با حیوانات حیات وحش هار یا حیوانات ولگرد تماس داشته باشند.

امینی افزود: بعد از اینکه گربه در معرض هاری قرار گرفت، ممکن است هفته ها تا ماه ها طول بکشد تا علائم ظاهر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 20 درصد حیوان گزیدگی ها در خراسان رضوی مربوط به گربه هاست

حدود 20 درصد حیوان گزیدگی ها در خراسان رضوی مربوط به گربه هاست